2012. szeptember 29., szombat

Mi legyen a prológussal?

A Kék Harcos már nagyon a vége felé jár, körülbelül hat fejezetet tervezek még, és nem csináltam titkot belőle, hogy miután végeztem, szeretném helyrepofozni a történetet, főleg az elejét, ahol a legtöbb a hiba. Ebben szeretném a segítségeteket kérni, ugyanis nem tudom eldönteni, mihez kezdjek prológus téren.

Sokan írtátok, hogy tetszett a  prológus, és felkeltette az érdeklődéseteket, csakhogy sokan voltak olyanok is, akik túl száraznak és unalmasnak találták, és a statisztikai adatokat figyelembe vélve, akadtak olyanok, akik megijedtek a prológust olvasva.

A kérdésem tehát az lenne, hogy maradjon a mostani prológus, persze kijavítva az esetleges helyesírási és fogalmazási hibákat, írjak egy újat, ami olvasmányosabb (pl., amikor Leának felajánlják az F.F. vezetői székét), vagy hagyjam a csudába az egészet, in medias res módján kezdődjön a történet az első fejezettel, és apránként építsem bele a prológusban található információkat?

Számomra mindhárom megoldás kivitelezhető, de elég elfogult vagyok, így nem tudom megállapítani, melyik a legcélravezetőbb, ezért szeretnék mindenkit megkérni, hogy szavazzon (jobb felső sarok), de kifejtett kommenteknek is nagyon örülnék.

Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget :)

12 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Köszönöm a szavazatot :D Csak az összesítés megkönnyebbítése kedvéért szavaznál jobb oldalt is? :)

      Törlés
    2. Megvolt :) Nem szúrtam ki az előbb :D

      Törlés
  2. Hümm... szerintem jobb lenne azt a prológust átírni kissé, cselekményesebbre, pörgősebbre, mert én is kicsit száraznak találtam, a sztori többi részéhez képest pláne. Tartalmilag amúgy teljesen jó az a rész, csak abban a formában nagyon tömény és sok az infó. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, mások is mondták már, amit te most, mármint, hogy túl száraz éppen ezért gondolkoztam el azon, hogy nem biztos, hogy célszerű megtartani ezt a prológust. Köszönöm a véleményt ^^

      Törlés
  3. "(pl., amikor Leának felajánlják az F.F. vezetői székét)" - Ez határozottan nagyon jó prológus lenne, szerintem mindenképpen írd át, de ne közöld ennyire tényszerűen az egészet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik az ötlet :D Jelenleg az átírós verzió vezet, és ha ez marad, akkor igyekszem minél pörgősebbre és izgalmasabbra írni ^^ Köszönöm szépen a véleményt :)

      Törlés
  4. Igen átírhatnád, de nem kéne benne egyből közölni mindent.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mármint úgy ne közöljek mindent, hogy ami a mostani prológusban van, abból nem feltétlenül szükséges minden információt átültetni az újba, csak a világ megértéséhez szükséges legfontosabbakat? :) Köszönöm a véleményt ^^

      Törlés
  5. Nekem tetszik a prológus, jó, hogy átfogó képet kapunk a világról, ahol a történet játszódik. Egy stilisztikai csiszolás viszont ráférne.
    Nelon

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik az eredeti ^^ Hát igen, stilisztikailag van rajta csiszolni való elég rendesen :S Köszönöm a véleményt ^^

      Törlés